Είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα ποιότητας ζωής που αντιμετωπίζει το νησί τα τελευταία χρόνια, ειδικά στην Ερμούπολη, αλλά και στις παραλιακές περιοχές κατά τους θερινούς μήνες.

Στόχος είναι η άμβλυνση του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης:

  • με εξεύρεση περισσότερων χώρων στάθμευσης στα περίχωρα της πόλης,
  • με αναβάθμιση της δωρεάν αστικής συγκοινωνίας και με συνεχείς προτροπές να χρησιμοποιείται από και προς τους χώρους στάθμευσης,
  • με ολοκλήρωση της στελέχωσης της δημοτικής αστυνομίας,
  • με φυλλάδια και άλλα μέσα σύγχρονης τεχνολογίας, ώστε να ενημερώνεται ο επισκέπτης για τους διαθέσιμους χώρους στάθμευσης και
  • με συνεργασία με την Αστυνομία και το Λιμενικό Σώμα τις δύσκολες κυκλοφοριακά περιόδους.

Απώτερος στόχος μας είναι να προχωρήσουμε σε βάθος χρόνου σε νέα, σύγχρονη και βιώσιμη κυκλοφοριακή μελέτη. Ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης έχει στα χέρια του το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), μέσω του οποίου θα βελτιωθούν οι συνθήκες και η ποιότητα ζωής των κατοίκων του και θα αμβλυνθεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα, καθώς και το πρόβλημα της στάθμευσης στην πόλη. Οι τομείς που πραγματεύεται το ΣΒΑΚ αφορούν στα δημόσια μέσα μεταφοράς, στην προώθηση των ήπιων μέσων μετακίνησης, στην εξασφάλιση της προσβασιμότητας σε όλους, στην οδική ασφάλεια, στη διαχείριση της κυκλοφορίας και της στάθμευσης και στην αξιοποίηση νέων τεχνολογιών.

Στις άμεσες προτεραιότητές μας εντάσσονται:

  • Η συνέχιση της προσπάθειας δημιουργίας κυκλικών κόμβων μπροστά από το παλαιό κτήριο της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας (είσοδος-έξοδος ακτοπλοϊκού λιμένα), μπροστά από την παλιά Alpha Bank στο Καρνάγιο και στη συμβολή της παραλιακής οδού με την οδό Ελευθερίου Βενιζέλου (Ερμού).
  • Η άμεση σύνδεση του νέου χώρου στάθμευσης της Λαλακιάς με τη δωρεάν αστική συγκοινωνία.
  • Η μονοδρόμηση του Βροντάδου (οδός Αθανασίου Διάκου).
  • Η διερεύνηση εγκατάστασης έξυπνων φωτεινών σηματοδοτών (Αξός, ΙΚΑ).
  • Η εξυπηρέτηση με ημερήσιο κόμιστρο (όχι ωριαίο) στην ελεγχόμενη στάθμευση στο Νησάκι για τις επιχειρήσεις φιλοξενίας που εδρεύουν στο κέντρο.
  • Η παραχώρηση κάποιων θέσεων για μόνιμους κατοίκους στην ελεγχόμενη στάθμευση στο Νησάκι, οι οποίοι ξεχάστηκαν μετά την εφαρμογή της.
  • Η συνεχής παρακολούθηση μονοδρομήσεων ή αμφιδρομήσεων που ενδεχομένως να λειτουργούν προβληματικά. Μονοδρομήσεις, ιδιαίτερα στα παραλιακά χωριά, θα γίνονται μετά από διαβούλευση και σύμφωνη γνώμη των μελών των κατά τόπους Δημοτικών Κοινοτήτων.
  • Η απαγόρευση αριστερών στροφών σε κομβικά σημεία που επιβαρύνουν το Κυκλοφοριακό.
  • Η συνεννόηση με τα καταστήματα ενοικιαζομένων οχημάτων, ώστε στα φυλλάδιά τους να έχουν χάρτη με όλους τους χώρους στάθμευσης γύρω από την Ερμούπολη και διαμοιρασμός τέτοιων φυλλαδίων στα πλοία, όπως είχε επιτυχώς εφαρμοστεί από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Σύρου την περίοδο 2014-2019.

Καμία ενέργειά μας για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος δε θα εμπεριέχει το στοιχείο του αιφνιδιασμού. Οι γνωμοδοτήσεις της Επιτροπής Συγκοινωνιών του Δήμου Σύρου-Ερμούπολης για το Κυκλοφοριακό βρίσκονται στο αρχείο του Δήμου εδώ και χρόνια, αλλά κάποιες από αυτές πρέπει επιτέλους να εξεταστούν σοβαρά και να εμπλουτιστούν με τα νέα δεδομένα που έχουν προκύψει, ώστε να εισαχθούν στο Δημοτικό Συμβούλιο και να λάβουν την μορφή αποφάσεων.